Årsmöte med snöyra och pizza

Fenix höll årsmöte tisdag 28:e november. Det har blivit lite tradition de senaste åren att det blir snöoväder samma dag, och det bidrog nog till att några stannade hemma. Men vi var ändå 28 medlemmar på plats. Två nya valdes in i styrelsen.

Med ett nytt upplägg körde vi bara ett kort mingel innan årsmötet gick igång. Det hölls på rekordsnabba 50 minuter trots en fyllig diskussion om klubbens verksamhet under punkten verksamhetsplan.

Väsentliga beslut på årsmötet: Medlemsavgiften nästa år blir 500 kronor. Två nya valdes in i styrelsen efter att Marina och Malin lämnar: Jesper Mars och Josefina Ridemalm. Klubbmästare Johan Nordenfelt var tyvärr inte på plats men applåderades. I år lades priset Fenix Flygkompis ut, och det blev denna gång Teknikteamet. Pär Eriksson var på plats och fick sin fina fågelstatyett.

Efter mötet blev det sedvanligt kalas, denna gång med pizza från Galinas i Teatern, Ringen. De sista gästerna vackla hemåt framåt midnatt då golv sopats och diskmaskin tömts.

Tack

Du har inte behörighet att skriva kommentarer.